Єдиний шлях до пізнання- дія.
Сучасний урок - це твір мистецтва,
де педагог уміло використовує все
для розвитку особистості учня
ХХІ століття–час історичних підсумків та народження нових ідей. Життя швидкоплинне і швидкозмінне. Вчителі навчають сьогоднішніх учнів – завтрашні покоління дорослих. Отже, якісне навчання – це навчання, «орієнтоване на завтра».
До закладу освіти приходить нове покоління дітей, які живуть у інформаційному, динамічному, емоційно напруженому середовищі. Перед сучасним учителем стоїть проблема пошуку нових форм, методів та засобів навчання, які сприяють адаптації закладу до комп’ютерної епохи. Таким потужним багатофункціональним засобом навчання на сучасному етапі є використання ІКТ (інформаційно-комунікаційні технології), що сприяє залученню учнів до інформаційної культури, підвищенню ефективності освітнього процесу, активізації пізнавальної діяльності, розвитку навиків самоосвіти і самоконтролю учнів. Широке використання ІКТ- технологій, які застосовують на уроках, спонукає до самостійної праці, творчого мислення, пошуку.
04 березня 2019 року учителі предметно – методичної комісії суспільно – гуманітарного циклу відділу освіти Глибочицької сільської ради на базі КОЗ «Глибочицький ліцей» брали участь у семінарі - практикумі «Методика використання можливостей комп'ютерної техніки на уроках предметів суспільно – гуманітарного циклу».
У роботі семінару взяли участь педагоги Кошарищенської та Гадзинської гімназій, Студеницького та Глибочицького ліцеїв.
Зустріли учасників учні ліцею вітальним словом. Хоча основна частина семінару традиційно складалася з теоретичного та практичного блоків, але вступом до нього стало привітання Жінок-педагогів з наступаючим Міжнародним жіночим днем - 8 березня.
У теоретичній частині голова методичної комісії учителів суспільно-гуманітарних дисциплін Нечипорук Л.О. розповіла про особливості використання ІКТ- технологій у освітньому процесі. Вчитель інформатики Студеницького ліцею Савін О.Л. представив до уваги педагогів презентацію «Можливості мультимедійної дошки», Булик А.В., вчитель інформатики Глибочицького ліцею, поділася з присутніми новими ідеями інтерактивних вправ з використанням мультимедійної дошки, провівши майстер-клас з учителями – предметниками. Учителі під час заняття виступали в ролі учнів, працювали, розв'язуючи практичні завдання на мультимедійній дошці. Та й надалі практична частина семінару була не менш цікавою. Учитель історії та правознавства Глибочицького ліцею Ломоносова Н.Р. провела відкритий урок з правознавства «Неповнолітні працівники». Учитель вміло активізувала навчальну, пізнавальну діяльність учнів і керувала нею; налаштовувала учнів на досягнення результату. Урок містив елементи використання мультимедійної дошки, а учні показали високий рівень володіння матеріалом.
Підбиваючи підсумки семінару-практикуму, учасники відзначили необхідність використання комп'ютерної техніки на уроках предметів суспільно – гуманітарного циклу, адже такі уроки доводять, що учитель не повинен іти попереду, ведучи за собою дітей, не повинен іти позаду, весь час підштовхуючи їх, - він повинен бути весь час поряд і спільно вирішувати всі проблеми, що виникають у освітньому процесі. А щоб вирішувати всі проблеми, необхідно самому досконало володіти тим матеріалом, якого ми навчаємо учнів. Саме тому вчитель не повинен стояти на місці, а має весь час вдосконалюватись.
Усі учасники семінару обмінялися думками, висловили захоплення від побаченого на засіданні ПМК вчителів суспільно – гуманітарного циклу, на уроці, побажали дітям наполегливості в оволодінні знаннями, а вчителям – натхнення, здоров’я і невичерпної творчої думки.