Новації, над якими працюють керівники закладів дошкільної освіти «Необхідно вводити малюка в навколишній світ природи так, щоб кожен день відкривав в ньому дещо нове для себе, щоб він ріс дослідником, щоб кожен його крок був подорожжю до витоків
«Необхідно вводити малюка в навколишній світ природи так, щоб кожен день відкривав в ньому дещо нове для себе, щоб він ріс дослідником, щоб кожен його крок був подорожжю до витоків чудес природи, ушляхетнював серце і загартовував волю»
В.О. Сухомлинський
Саме таке завдання було поставлено 15 лютого 2019 року в Кмитівському закладі дошкільної освіти “Капітошка”, де відбулося ІІІ засідання предметно-методичної комісії педагогічних працівників закладів дошкільної освіти на тему «Активна пізнавальна діяльність - передумова всебічного гармонійного розвитку дитини».
Зустрічали гостей директор Кмитівського ЗДО - Хом'як Т.С., вихователь - Бобильова-Горелікова Л.С., а також маленькі вихованці закладу, які віршиками, пісеньками та веселими таночками закликали весну до рідного краю.
Педагоги, під керівництвом Войтенко Ганни Мефодіївни, обговорювали актуальні проблеми розвитку дошкільної освіти з питання розвитку активної пізнавальної діяльності дошкільнят. Саме напрям роботи в тому, як зацікавити дитину, викликати в неї бажання вчитися, пізнавати, розмірковувати, робити висновки хвилює і науковців, і методистів, і практиків. Феномен пізнавальної активності, як один із важливіших чинників навчання, постійно привертає увагу дослідників, тому і наша предметно-методична комісія опрацьовувала досвід роботи з даного питання.
Керівник предметно-методичної комісії педагогічних працівників в закладах дошкільної освіти, директор Глибочицького ЗДО Кобернюк Ю.О., повідомила результати діагностичної роботи з вихователями та провела тренінг з метою підвищення компетентності педагогів щодо креативного розвитку дошкільників.
Хом'як Т.С. висвітлила проблему особливостей розвитку пізнавальної сфери дітей, Бобильова-Горелікова Л.С. показала чудові посібники, виготовлені власноруч, спрямовані на вдосконалення когнітивних процесів. Директор Студеницького ЗДО Сімчук С.П. поділилась досвідом використання казки в роботі з дошкільниками, а директор Гадзинського ЗДО Горностай О.О. розповіла про вплив музики на розвиток дітей.
Світ навколо дитини – цікавий, незвичайний, сповнений таємниць. Знайомство малюка з кожним об’єктом довкілля – це його власне «відкриття». Завдання ж вихователя – створити для цього оптимальні умови, тобто організувати навчально-пізнавальну й дослідницьку діяльність дошкільника.
Адже саме опанування засобів пізнавальної діяльності дозволяє дитині творчо використовувати їх для вирішення проблем, що виникають в процесі самостійної діяльності. Тож двома основними чинниками, які впливають на розвиток пізнавальної діяльності є природна дитяча допитливість та стимулююча діяльність вихователя.